Home Fashion News est le premier magazine professionnel 100 % lifestyle qui délivre une approche unique du marché et des tendances.
Un décryptage transversal du marché et des tendances, un point sur les nouveautés marquantes
HOME FASHION NEWS est un magazine destiné aux professionnels de l’univers maison et au grand public féru d’innovation. Il décrypte le marché et les tendances de façon transversale afin d’offrir à ses lecteurs une vision complète. HOME FASHION NEWS apporte un regard original et délivre toutes les clés pour comprendre et découvrir les dernières nouveautés. Son analyse pointue du marché renforce l’expertise indispensable à la prise de décisions stratégiques.
Le journalisme comme cœur de métier – Rechercher, vérifier et analyser l’information avant de la proposer de façon attrayante est le cœur d’un métier que nous exerçons avec passion. Déceler et synthétiser les tendances est un savoir-faire développé par les membres de notre rédaction en lien étroit avec des experts.
Marchés concernés – Arts de la Table, articles culinaires, petit et gros électroménager, décoration et accessoires, cadeaux, bougies et senteurs, textile pour la maison, meuble, luminaire, revêtements, outdoor.
Lectorat – Un lectorat n lectorat composé des acteurs clés du marché : fabricants/importateurs/grossistes, groupements d’achats, grande distribution, distribution spécialisée, grands magasins, détaillants, e-commerce + CHR. Il s’adresse également aux prescripteurs comme les architectes, designers et décorateurs d’intérieur. Parmi ses abonnés on retrouve aussi des écoles de commerce et d’art, des journalistes, des organisations professionnelles, et des administrations. Les abonnés sont français (majorité), mais aussi belges, allemands, suisses, et italiens.
A cross-section analysis of the market and latest trends overview of outstanding new products.
HOME FASHION NEWS is a magazine aimed at trade insiders in the world of home design and at general readers passionate about innovation. It provides a broad scope on the market and trends thereby offering readers total insight. HOME FASHION NEWS offers an original angle and provides all the keys to understanding and discovering the very latest arrivals on the market. It’s in-depth analysis of the market strengthens the expertise required when taking strategic decisions.
Markets covered – Tableware, Kitchenware, Home appliances, Home accessories, Decoration & gifts, Candles & fragrances, Home & household, Textiles, Furniture, Lighting, Outdoor.
Readership – All the decision-makers from the markets mentioned above and associated contacts (manufacturers/importers/wholesalers, buying groups, retail, specialty retail, department stores, retailers, ecommerce + CHR). It also reaches prescribers such as architects, designers and interior decorators. Its customers also number business schools and art journalists, professional organizations and government agencies. Subscribers are mainly French but also Belgian, German, Swiss, and Italian. Since 2013, Home Fashion News also has a growing audience of private/individual readers.
Audience – Every copy is read by 1 to 6 readers. According to a new survey conducted in October 2018 (based on the answers of 300 subscribers) we analyzed that the magazine is read both “professionally” and “personally”. It is read, re-read and kept!
International ambiance – The magazine is currently available only in French. Its distribution at major international fairs enables us to establish contact with an international public from Europe, America and Asia who are inspired by the magazine (all the pictures are captioned with the name of the brand). These European, American and Asian readers are particularly captive in the advertising.
Our presence at trade fairs – Ambiente Francfort, Bisou Nice, Christmasworld Francfort, Equip’Hotel Paris, Esprit Meuble Paris, Franchise Expo Paris, Heimtextil Francfort, Hexagone Rennes&Lyon, Homi Milan, IMM Cologne, Interior Lifestyle China, International Furniture Fair Singapour, International Home + Housewares Show Chicago, Light+Building Francfort, Maison&Objet Paris et Singapour, NY Now New York, Salon international du meuble de Milan, Sirha Lyon.